W ubiegłą środę (17.09.2014) odbyły się 2h zajęć dla dzieci klas 4-6 SP, biorących udział w projekcie Mat-Filmowiec. Naszą matematyczną grupę stanowiło kilkanaście chętnych osób.
Na początku naszych zajęć podzieliliśmy się na 4 grupy. Każda z nich otrzymała zestaw łamigłówek do rozwiązania. Dzieci zajęły się wspólną pracą.
Zgodnie z powiedzeniem: „Co dwie głowy, to nie jedna”,dzieci obmyślały wspólnie w grupach strategię swoich działań w konkretnych zadaniach.
Praca w grupach polegała na rozwiązywaniu krzyżówek liczbowych. I tak, na przykład, w jednym z zadań należało umieścić zaproponowane liczby w polach krzyżówki w taki sposób, żeby wszystkie równania dały właściwe wyniki. Dzieci miały kilka zaproponowanych liczb do wstawienia w puste pola.
Liczby już wpisane do krzyżówki zostawały skreślone i nie można było użyć ich ponownie.
Każda grupa chciała jak najlepiej zaprezentować swoje rozwiązania pod tablicą, stąd dzieci pilnie wykonywały swoje zadania.
Nadszedł czas prezentacji efektów dotychczasowej pracy. Każdy zespół chciał znaleźć się pod tablicą i przedstawić swoje rozwiązanie.
Reszta osób na sali sprawdzała poprawność prezentowanych rozwiązań.
Wszelkie pytania dotyczące zadanych łamigłówek rozwiewała jak zwykle Pani Marta, matematyczka z zamiłowania i z wykształcenia. Dzieci rozwiązały także wiele przykładów z arytmetyki, które stanowiły pracę domową kilku z nich na następny dzień.
Serdecznie witamy na blogu projektu Mat-Filmowiec! Zajęcia z matematyki będą odbywać się cyklicznie w Świetlicy Podwórkowej przy ul. Pomorskiej 54 w Łodzi we wtorki oraz w SP 111 w środy. Punkt Pomocy Matematycznej, czyli zajęcia związane z pomocą w odrabianiu trudnych zadań z matematyki ma miejsce 2x w tygodniu po 2h. Klub Pasji, którego celem jest opracowywanie przez dzieci matematycznych filmików edukacyjnych, działa 2x w tygodniu przez 1h. Bo matematyka to fajna sprawa! :)
Audycja w TV Toya podczas imprezy matematyczno-filmowej w ramach uwieńczenia projektu Mat-Filmowiec
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz